Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Fahéjas – Almás Porridge fügével

2013. október 24. - martabognar

Édesség reggelire, ami tápláló és egészséges is? Miért ne?

Számtalan helyen olvashatunk róla, milyen fontos szerepe van a kiegyensúlyozott táplálkozásban és az egészségtudatos életmódban a reggelinek. Nemcsak elegendő energiával lát el minket a nap első szakaszában, de elősegíti a megfelelő anyagcsere működést, így hozzájárul a kívánt  testsúly eléréséhez vagy megtartásához is. Érdemes viszont odafigyelni arra, hogy okosan válasszuk meg, mivel indítjuk a napot.

Magam is nagy rajongója vagyok a kávéházak óriási, csokitól roskadozó cupcake-jeinek és az omlós, vajas croissantoknak, azonban néhány eset kivételével az egészségünket, no meg az alakunkat tekintve jobban járunk, ha tudatosabban figyelünk az étrendünkre. Törekedjünk továbbá arra, hogy rostban gazdag reggelink jó szénhidrátok és megfelelő fehérjék forrásaként szolgáljon szervezetünknek.” – ajánlja Kovács Edit, az Eperhab egészséges étrend szakértője, akinek a reggeli a nap kedvenc pontja.

Tökéletes választás lehet egy tál isteni porridge, azaz zabkása, melynek elkészítése maximum 5-10 perc, így az időhiány sem lehet kifogás. Évszaktól függően rengeteg finom variációt kreálhatunk különböző gyümölcsök segítségével, amelyeket bele is főzhetünk vagy feltétként a porridge-ra tehetünk. Izgalmas  ízeket érhetünk el különböző fűszerek és kivonatok segítségével – úgy mint a fahéj vagy például a vanília. Végül olyan egészséges finomságot kapunk, hogy garantáltan megjön a kedvünk a korán keléshez. 

Hozzávalók:

  • Fél bögre zabpehely (kb. 50 gramm)
  • kb. egy bögre folyadék: tej/növényi tejhelyettesítő és víz keveréke (az arány ízlés kérdése: a vizet akár el is hagyhatjuk; használhatunk pl. szója- vagy mandulatejet)
  • 1 db alma
  • Fahéj
  • Édesítőnek nyírfacukor vagy eritritol (beszerezhető bioboltokban)
  • Feltétnek: alma/füge, dió, mogyoróvaj

A zabkását főzhetjük egy kisebb lábasban, vagy elkészíthetjük akár mikrohullámú sütőben is, ha éppen nem jut annyi idő a reggeli elkészítésére. A zabpelyhet, az alma lereszelt felével és a tej-víz keverékkel egy lábasba tesszük, forrásig kevergetjük, majd kis fokozaton – óvatosan, nehogy leégjen – főzzük tovább kb. 5 percig, amíg el nem érjük a kívánt sűrűséget. Ha mikrohullámú sütőben készítjük, közepes fokozaton kb. 2,5 perc alatt érjük el a kívánt eredményt. A főzés utolsó perceiben keverjük hozzá a fahéjat, majd ízlés szerint édesítjük. Az elkészült zabkását kedvenc tálunkba öntjük, tetejére darabolva tehetjük az alma másik felét, vagy estünkben friss fügét. Az egészet megkoronázhatjuk egy kiskanál házilag készített (home-made), vagy vásárolt bio mogyoróvajjal, és már kanalazhatjuk is szuper egészséges reggelinket a lakás egyik kényelmes pontján.

blogra_1.jpg

A legfontosabb alapot, a zabpelyhet ma már több helyen beszerezhetjük pénztárcától és igényektől függően. Edit a nagyobb élelmiszer láncok saját márkás termékeit ajánlja, amelyeket nagyon kedvező áron vásárolhatunk meg általában 500g-os kiszerelésben, akár apróbb (zabkásához ajánlott) akár nagyobb szemű változatokban. Ha előre csomagolt, instant, különböző ízesítésű, és szuper gyorsan elkészíthető fajtára vágyik valaki, amelyekhez csak folyadékot kell adni, akkor érdemes a prémium delikáteszek polcain körülnézni. Azonban nem árt vigyázni, mert ezek az ízesített verziók gyakran nem kevés cukorral vannak megspékelve!

További receptekért, és női praktikáért kövesd az Eperhab Facebook oldalát!