Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy falatnyi egészség

2013. december 10. - martabognar

A chia mag, más néven azték zsálya hazánkban még a kevésbé elterjedt élelmiszerek közé tartozik, bár a táplálkozási szakértők a „superfood” – azaz a rendkívül egészséges ételek csoportjába sorolják. Számos, az emberi szervezetre gyakorolt pozitív hatása miatt az aztékok már a Kolumbusz előtti időkben kincsként tartották számon. Különlegességét az adja, hogy nagyon magas koncentrációban tartalmaz az ember számára szükséges tápanyagokat. Fontos forrása a többszörösen telítetlen zsírsavaknak, úgymint Omega-3 és Omega-6, továbbá kiemelkedő a rost-, fehérje- és ásványi anyag (magnézium, kálcium, vas, foszfor és kálium) tartalma is.

A chia mag rengeteg felhasználási lehetőséget kínál számunkra. Szórhatjuk salátákra, süthetjük kenyérbe, keverhetjük smoothie-khoz, így azok nem csak egészségesebbé, de laktatóbbá is válnak. Ha egy finom és tápláló reggelire vágyunk, akár pudingot is készíthetünk belőle. Mivel a chia mag rendkívül jól zselésedik, megfelelő mennyiségű folyadékkal elkeverve egy érdekes állagú, izgalmas és finom fogás készíthető belőle reggelire vagy akár délutáni nasinak is.

 

Mézes-Banános Chia Puding

Hozzávalók:

  • 3 evőkanál chia mag (bioboltokban beszerezhető)
  • 1 pohár (2,5 dl) folyadék (pl. mandulatej)
  • édesítő (pl. sztívia)
  • fél banán
  • pár szem dió
  • méz

A recept elkészítése egyszerű: töltsük egy kisebb tálba a folyadékot, adjunk hozzá 3 evőkanál chia magot, keverjük el, majd kb. 5 perc elteltével ismételten keverjük meg. Következő lépésként adjuk hozzá a választott édesítőt. Ezután más teendőnk nincs is, mint 2-3 órára a hűtőbe tenni, hogy az ízek tökéletesen összeérjenek.

edit2.jpg

Fontos, hogy a chia mag és a mandulatej aránya megfelelő legyen, mert csak így érhetjük el a kívánt pudingszerű állagot! Ha reggelire szeretnénk elfogyasztani, akkor a legjobb, ha már előző este elkészítjük. Ha kész a puding, halmozzunk rá különféle friss gyümölcsöket, lekvárt, magvakat – ez esetben egy karikákra szeletelt banán felét, illetve pár szem apróra vágott diót, majd csurgassunk rá egy kevés aranyló mézet. Már fogyaszthatjuk is az egészséges chia-tálunkat, amely szuper alternatíva lehet egy cukrozott csoki puding helyett!