Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

5+1 hasznos egészségtipp, amiről gyakran megfeledkezünk

2014. január 08. - Eperhab

Január elején nemcsak az ünnepek alatt felszaladt plusz kilók miatt fontos, hogy kezelésbe vegyük a testünket. A téli depresszió megelőzésére is ügyelnünk kell. Összeszedtünk néhány hasznos egészségtippet, amit valamennyien ismerünk, mégis hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla.

Hidratálj!

Kezdjük az alapokkal. Mindenki tudja, hogy sok vizet kell inni, de egy nehéz munkanapon egész biztos, hogy inkább a kávét döntjük magunkba literszámra.  Pedig szervezetünknek nagyobb szüksége van a folyadékra, mint gondolnánk. Nemcsak azért, hogy üdébb és fiatalosabb legyen a bőrünk, vagy megőrizzük a fiatalságunkat. A vízfogyasztás csökkenti a stresszt, fokozza a mindennapi teljesítőképességet, felgyorsítja az anyagcserét, ezáltal magasan tartja az energiaszintet, ami segít a testmozgásban is. Mivel a testalkat és a fizikai igénybevétel egyénenként eltérő, mindenkinek más a folyadékigénye, de a szakirodalom napi minimum két liter elfogyasztását tanácsolja.

viz.JPG

Válaszd a fekete csokit!

Néha mindenkinek szüksége van egy kis kényeztetésre! J Ha mindenképpen édességre vágyunk, a tejcsoki helyett a „sötét oldalt” kell választanunk. Az étcsokoládénak magas az antioxidáns, flavanoid és ásványi anyag tartalma, ugyanakkor kevés cukor található benne. Karbantartja a memóriát, endorfint termel, és élénkíti a szervezetet, így napi két kocka étcsokoládé elfogyasztása az elhízás elleni küzdelemben is segítségünkre lehet. Mindez azonban a minimum 70% kakaótartalmú csokik esetében igaz. Ne feledjük: minél sötétebb annál jobb!

csoki.JPG

Egyél gyümölcsöt minden nap!

Tudjuk, hogy a gyümölcsökkel sokkal jobban járunk, mint egy tábla Milkával, de ezt még nehezebb betartani, mint a vízfogyasztást.  Pedig a természetes gyümölcscukor, vagyis a fruktóz nem emeli meg olyan mértékben az inzulinszintet, mint a finomított cukrot vagy édesítőszereket tartalmazó rágcsálnivalók, így kevésbé lehet tőle hízni, és az éhségérzetet is csökkenti. Nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy a gyümölcsök az emberi szervezet számára a legtermészetesebb vitaminforrások, magas víztartalmuknak köszönhetően pedig jótékony hidratáló hatással bírnak.

gyumolcs.JPG

Idd cukor nélkül a kávédat!

Egy csésze kávé élénkít, tartós egészségmegőrző hatással bír, és mindössze 1 kalóriát tartalmaz. A cukornak jóformán nincs tápértéke, viszont képes lenullázni az egészséges szervezetért tett erőfeszítéseket. Ha semmiképpen sem tudunk lemondani az édesítésről, számtalan módja van annak, hogy mindezt egészséges módon tegyük. Használjunk természetes, növényi eredetű édesítőket, mint például a sztívia, a nyírfacukor vagy a juharszirup!

cukor.JPG

Fogyassz növényi eredetű tejet!

Ha lehetőségünk van rá, az állati eredetű tejek helyett inkább válasszunk növényi, telítetlen zsírsavakban gazdag italokat. Ezek a tejek nem, vagy csak kis mértékben tartalmaznak koleszterint, így fontos szerepük lehet a diétában. Nagy előnyük, hogy vegetáriánusok, tejfehérje allergiások és laktóz érzékenyek is nyugodtan fogyaszthatják, így lelkiismeret-furdalás nélkül kanalazhatjuk a müzlihez vagy a kávé mellé.

tej.JPG

+1: Ne vesztegessünk el perceket a liftre várva! Használjuk a lépcsőt! Ha nem vagyunk hozzászokva az intenzív testmozgáshoz, az emeletek megmászása megterhelő lehet ugyan, de meglepően hatékony! Állítólag Tony Blair, egykori brit miniszterelnök is ezt az edzésmódszert választotta állóképessége javítása érdekében. Ha kitartóan csináljuk, napról napra könnyebben vesszük majd az akadályokat, és sokkal energikusabb leszünk!

Okner Ernő online személyi edzőnk további egészségtudatos tanácsaiért írj nekünk privát üzenetet, és kövesd az Eperhab Facebook oldalát!