Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Edzések két lábbal a föld felett

2014. március 04. - Eperhab

Az Eperhab szerkesztősége edzőteremben járt: kipróbáltuk a spinninget és a kangoot is, és vegyes érzelmekkel távoztunk. Íme néhány érv, hogy miért érdemes olyan edzésformát választani, amihez valamilyen eszközre (pl. szobabicikli) van szükség, vagy miért tesszük jobban, ha inkább két lábbal a földön maradunk.

Miért jó a spinning?

A spinning magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobik óra, az egyik legkiválóbb kardio edzés, amivel akár 700-800 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt. Ráadásul nagymértékben fejleszti állóképességünket is. Jó zenével és egy hozzáértő edzővel igazán élvezetes lehet egy ilyen óra, de arra vigyázzunk, hogy ne egyből a haladó csoportba csöppenjünk bele. Az azért elég kemény, sőt, szinte kibírhatatlan egy kezdő számára.

Mire figyeljünk, ha ezt választjuk?

Először is, ne felejtsük el, hogy ennél a mozgásformánál egy masinával van dolgunk, ami a hölgyek esetében sokszor bonyodalmakhoz vezethet. Már a kerékpárra való felszállásnál akadályokba ütközhetünk: be kell állítani az ülésmagasságot. Mi elég sokat bénáztunk ezzel, ezért azt tanácsoljuk: a saját biztonságotok érdekében kérjétek egy tapasztaltabb versenyző segítségét. Miután kényelembe helyeztük magunkat a biciklin, először ismerkedjünk meg vele, hiszen másképpen működik, mint a hagyományos kerékpárok. Figyeljünk arra, hogy ne gyorsuljunk egyből, mert utána nehéz lesz a pedálokat lelassítani. Illetve semmiképpen sem próbáljunk meg hirtelen megállni, mert kellemetlenségek adódhatnak belőle.

spinning.png

Miért jó a kangoo?

Kangoozásnál a spinninghez hasonlóan egy speciális felszerelés használata szükséges. A cipő, amit viselni kell edzés során, ellipszis rugói és feszítő szalagjai révén csökkenti az ízületekre és gerincre ható „ütközés” erejét, valamint mérsékli a földhöz csapódás intenzitását, több mint 80%-kal. Kicsit olyan érzése van tőle az embernek, mintha súlytalan lenne. A legnagyobb előnyei: fokozza a rugalmasságot, a szívműködést és a koordinációt, valamint - és ez a leglátványosabb eredmény - kiváló alakformáló.

Mire figyeljünk?

Aki a hagyományos aerobic vagy a step aerobic híve, és szereti a változatos, pörgős koreográfiákat, annak nem a kangoo lesz a kedvence. Hiába a jó zene és a 60 perces ugrálás (kisebb megállásokkal persze), a kangoo órák monotonabbnak tűnnek, mint egy jól összerakott step aerobic vagy dance edzés. Azok a hölgyek pedig, akiknek meggyűlik a baja a technikai eszközökkel, közelítsenek óvatosan a kangoo cipőkhöz, és gondosan válasszák ki a megfelelő méretet. Kellemetlenségek itt is adódhatnak.

kangoo.png

Összességében mindkét mozgásformát melegen ajánljuk, de arra készüljetek fel, hogy meg kell barátkoznotok az eszközökkel. Ezután persze már gördülékenyen fog menni az edzés. Bátraké a szerencse. És a jó alak. Kellemes mozgást kívánunk!