Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Edzések a földhöz ragadva

2014. március 19. - Eperhab

Amennyiben két lábbal a földön szeretnétek maradni, számos edzésforma közül válogathattok. Ha szívesebben tornáztok a talajon, és inkább végeztek erősítő gyakorlatokat, az alakformáló edzést, vagyis a calleneticset ajánljuk. Ha pedig táncos órára vágytok, a dance aerobic a legjobb választás.

Miért jó a callenetics?

A kangoo és spinning kiképzések után kipróbáltunk olyan hagyományosabb mozgásformákat is, mint a callenetics. Személyfüggő, hogy kinek jön be ez a fajta tornaóra, mi azonban leginkább azoknak ajánljuk, akik az ugrabugra helyett a talajgyakorlatokra voksolnak.

A callenetics nemcsak jó alakot, hanem kiváló állóképességet is ad, és nem utolsó sorban az egészségünknek is jót tesz. E mozgásforma célja elsősorban nem a súlycsökkentés, hanem az izomtónusok kiemelése révén a sportos testalkat kialakítása. A callenetics megalkotója eredetileg jóga elemekből állította össze a programot, melynek lényegi pontja az állandó ismétlés: az alakformáló órán tíz-húsz alkalommal végeznek el egy-egy mozdulatsort, ez a szám a haladók esetében akár az ötvenet, sőt százat is elérheti. Az edzésforma elsősorban a hát, mell és karizmokat helyezi előtérbe, és olyan izomcsoportokat mozgat meg, amelyeket egyébként mellőzünk: ilyen például a gerincfeszítő izom, valamint a derék környéki és medenceöv belső részén fekvő gerinc menti izmok.

Kiknek ajánljuk?

Leginkább azoknak ajánljuk, akik a jógát túl lassúnak, az aerobicot pedig túl gyorsnak találják. Azért a kezdők és/vagy irodai munkát végzők csak óvatosan közelítsék meg a témát: saját tapasztalatból mondhatjuk, hogy a tornázást követő napon súlyos izomláz várható. 

callenetics.jpg

Miért jó a dance aerobic?

Az aerobic táncos formái már jobban elrugaszkodnak a talajtól. Aki szeret táncolni, az egész biztosan élvezni fogja, hiszen az óra végére egy jól összerakott koreográfiát sajátíthattok el, amit aztán többször elismételtek, mindaddig, amíg az tökéletesen nem megy. A sikerélmény tehát garantált, ráadásul ez az óra kiválóan fejleszti a mozgást, a koordinációt és az állóképességet egyaránt. Említettük korábban Facebook oldalunkon a step aerobic előnyeit is, amely a dance aerobic fajták közül talán a legkevesebb sérüléssel jár, ráadásul alakformálásra is tökéletes, hiszen olyan kritikus izomcsoportokat mozgat meg, mint a comb- és farizom.

A dance aerobic irányzatok amellett, hogy a táncos koreográfia miatt igen élvezetesek, a fogyókúrázók számára is különösen ajánlottak. Ez az edzésforma folyamatos, közepes intenzitású mozgást jelent, így a szervezet egy ideig szénhidrátból nyeri az energiát. Kb. 45 perc után azonban kifogynak a szénhidrátraktárak, így más energiaforrásokhoz, a zsírraktárakhoz kell fordulnia. Innentől számítva kezdődik a fogyás.

Kiknek ajánljuk?

Mindenkinek ajánljuk tehát a dance aerobic különböző fajtáit, aki a felesleges kilóktól szeretne megszabadulni, vagy egyszerűen csak táncolni szeretne egy jót. A step padra való felugrálást persze nem nehéz másnap megérezni, egy kis izomláz azonban senkinek nem árt. Kellemes tornázást kívánunk!

Step-Aerobics-At-Home.jpg