Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

"Alig eszem, mégis hízom!” – Mi lehet a gond?

2015. július 14. - Eperhab

Egészséges életmóddal és normális étkezéssel általában könnyű tartani a súlyunkat, azonban gyakran előfordul, hogy hiába teszünk meg mindent, nem mennek le a kilók. Posztunkban ennek a kellemetlen jelenségnek keressük az okait.

Nem mindegy, mit eszel!

A testünk egy bonyolult „gépezet”, melyet érdemes minőségi tápanyagokkal ellátni, hogy tökéletesen működjön. Sokszor tűnhet úgy, hogy keveset eszünk (és akkor is egészségeset), ám, ha a sovány hús mellé krumplit és salátát is eszünk, meglocsoljuk olívaolajjal, és még kenyérkockákat is szórunk rá, rögtön nem olyan kalóriaszegény a menü. Napközben, gyakran pótcselekvésként többször is lecsúszhat egy-egy kalóriadús csemege, így, ha összeadnánk a napi kalóriabevitelt, lehet, hogy magunk is meglepődnénk. Testsúlyunk, életmódunk és fizikai aktivitásunk alapján ki tudjuk számolni az alapanyagcserénket, melyet a szervezetünk egy átlagos nap alatt eléget – ha ennél többet eszünk, testsúlyunk gyarapodni fog, kalóriadeficittel azonban fogyni fogunk. Természetesen nem mindegy, hogy a napi kalóriaszükségletünket miből fedezzük: ha napi 1600 kalóriát ehetünk, nyilván belefér napi egy pizza, ez viszont a test elzsírosodásához vezet. Ha fogyni szeretnénk, célszerű elhagyni a fehér lisztet, a cukrot és a mézet, emelni a fehérjebevitelt, és lassan felszívódó szénhidrátokat fogyasztani – természetesen a saját kalóriaigényünkhöz igazodva.

blog5.jpg

Mozogj az álomalakért!

Bár a súlyvesztésben a táplálkozásnak van a legnagyobb szerepe, mozgás nélkül soha nem fogjuk elérni az áhított alakot. Fontos, hogy súlyzós és aerob edzést is végezzünk, és, ha bírjuk, bátran nyúljunk nagyobb súlyokért is. A zsírégető edzést legalább heti 4 alkalommal, közepes intenzitással kell végeznünk, egy edzés időtartama pedig legalább 40 perces legyen. Ha jelentős túlsúllyal rendelkezünk, indítsunk kímélő edzésformákkal: biciklizzünk, gyalogoljunk, vagy használjunk elliptikus trénert. Fontos, hogy az edzés eredménye gyakran csak 1-2 hónap elteltével mutatkozik, így legyünk kitartóak!

Minden rendben odabent?

Ha a diéta és a kitartó edzés kudarcot vallott, feltétlenül gondolnunk kell arra, hogy a sikertelen fogyásnak vagy épp állandó hízásnak egészségügyi oka van. A különböző anyagcserét érintő betegségek manapság egyre gyakoribbak, és persze különösen figyelned kell magadra akkor, ha a családban már előfordult ilyesmi. A hunyó általában az endokrin rendszer: gyakran okoz ilyen problémát a pajzsmirigy alulműködés, a diabétesz és az inzulinrezisztencia. Ha felmerül ezen betegségek gyanúja, egy egyszerű vérképpel (TSH, T3 és T4 szint), valamint terheléses vércukor- és inzulinvizsgálattal kideríthető a probléma oka. Fontos, hogy soha ne féljünk kikérni egy szakember véleményét, konzultáljunk a háziorvosunkkal, vagy akár egy dietetikussal és személyi edzővel – így nem lesz hiábavaló az erőfeszítés.

Az Ön egészségi állapotával vagy kezelésével kapcsolatban az elsődleges információforrás a kezelőorvosa kell, hogy legyen, ezért ha bármilyen kérdése merül fel, lépjen kapcsolatba kezelőorvosával!