Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Gyűjtsd a pontokat, hogy boldog legyél!

2015. augusztus 13. - Eperhab

Nem, most nem egy különleges hűségakcióról lesz szó, hanem arról, hogy kutatások szerint a hangulatunkat és az általános lelki állapotunkat nagyban befolyásolják az apró, gyakran jelentéktelennek tűnő dolgok – így minél több pozitív apróság történik velünk, annál boldogabbak leszünk. Nézzük, miről van szó!

Stressz nélkül élni majdhogynem lehetetlen: munka, magánélet, család, gyerekek, pénz, a mókuskerékből pedig gyakran nehéz kiszakadni. A képlet azonban egyszerű: sokkal jobb napunk van, ha jól sikerül a hajunk, ha kedves velünk a pénztáros, vagy, ha találunk egy dugicsokit a munkahelyi fiókunkban. Ezekért az apróságokért mi is sokat tehetünk, így érdemes bevezetni egy „pontozós” rendszert: a cél, hogy naponta legalább 5, majd később 10 pontot összegyűjtsünk többek közt az alábbi apróságokból, melyek mind 1-1 pontot érnek:

  • Mosolyogj rá valakire az utcán!
  • Ajánld fel a segítségedet valakinek!
  • Kezdeményezz beszélgetést valakivel, aki nem közeli barát vagy ismerős!
  • Ébredés után táncolj egyet a kedvenc zenédre!
  • Akárhányszor tükörbe nézel, mosolyogj a tükörképedre!
  • Lepd meg magad egy aprósággal!
  • Hívj fel valakit, akivel régen beszéltél!
  • Bókolj valakinek!
  • Próbálj ki valami újat!
  • Hagyj valakinek egy kedves üzenetet!
  • Edd a kedvenc ételedet ebédre!

Természetesen a listához hozzáadhatunk bármit, amitől jobban érezzük magunkat, a lényeg, hogy kezdetben tartsuk magunkat a rendszerhez – később ezek berögzülnek, és automatikusan eszünkbe jutnak.

Vezess naplót, hordj karkötőt!

Ha a pontozós módszer nem szimpatikus, számos egyéb lehetőség közül válogathatsz: a karkötős kihívás lényege, hogy 21 napig hordj ugyanazon a kezeden egy karkötőt – a dolog azonban nem ilyen egyszerű, ugyanis akárhányszor panaszkodsz valami miatt, a karkötőt át kell tenned a másik kezedre. Fontos, hogy ha belevágsz, ne fojtsd magadba az érzéseidet, hiszen abszolút nem ez a cél: a panaszaidat, negatív gondolataidat próbáld inkább pozitív irányba terelni (például: „Nem hiszem el, hogy ma megint egész nap esik az eső!” helyett „Már megint egész nap esik, de legalább ma nem kell locsolnom/legalább nem hó esik/legalább lehűlt egy kicsit a levegő!”). Azok, akik végigcsinálták az akciót, azt állítják, hogy azóta teljesen megváltozott az életük, és sokkal pozitívabban állnak az élet dolgaihoz.

Hasonló megoldás a boldogságnapló, ami egy kicsit egyszerűbb: minden este írj össze minden pozitív dolgot, ami aznap történt veled. A füzetet akár ki is dekorálhatod, sőt, ha a füzet borítójába tűzöl egy borítékot, és minden héten beleteszel egy kisebb összeget, az összegyűlt pénzből havonta egyszer megjutalmazhatod magad a kitartásodért – legyen ez egy mozijegy vagy egy új cipő, a lényeg, hogy legyen pozitív visszacsatolás.

Bár a fenti módszerek talán bugyutának tűnnek, ha hajlamosak vagyunk a búskomorságra és gyakran negatívan szemléljük a dolgokat, jelentős javulást érhetünk el, ha belevágunk. Közhely, de valóban igaz, hogy néhány aprósággal további jó dolgokat vonzunk be magunknak, így legyen akár pontozás, akár karkötő vagy napló, egy próbát megér!

blog2_4.jpg