Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ne akard pár nap alatt kipucolni, mert nem lehet...

A testünk csuda kis szerkezet, folyamatosan méregtelenít, így nekünk csak annyi a dolgunk, hogy segítsük a természetes folyamatokat.

2017. március 16. - Eperhab

A tavasz közeledtével sokunkban felmerül a méregtelenítés gondolata, de valójában egy pár napos, drasztikus kúra nem távolítja el a szervezetünkből a hónapok, évek alatt felgyülemlett méreganyagokat. Szerencsére szervezetünk különböző szervei (pl. máj, epehólyag, vese, tüdő, nyirokrendszer, bőr, belek) folyamatosan dolgoznak a méregtelenítésen, így nekünk inkább az a feladatunk, hogy segítsük ezeket a folyamatokat megfelelő tápanyagok bevitelével, és a káros anyagok kerülésével.

          Mi az, amit lehetőleg kerüljünk?

fastfood.jpgGyorséttermi ételek, cukrozott és szénsavas üdítők, a mindennapos alkoholfogyasztás, dohányzás, stressz. Ha alkoholt fogyasztunk, mindenképp igyunk mellé vizet, és lefekvés előtt is hörpintsünk fel egy nagy pohár tiszta vizet, hogy pótoljuk az alkohol által elvont mennyiséget.

A hétköznapi stresszt nem mindig tudjuk kikerülni, de csökkenthetjük, ha odafigyelünk magunkra: ha kezdünk idegesek lenni, tartsunk egy pár perces szünetet. Lehetőség szerint menjünk ki a szabad levegőre, sétáljunk egyet, vegyünk mély lélegzetet, gondoljunk olyasmire, amit szeretünk, hiszen egy kis önszuggesszióval remekül kontrollálhatjuk gondolatainkat.

         Mi az, ami segíti a méregtelenítő folyamatokat?

Igyunk jót és sokat: a legalapvetőbb a napi 2-3 liter folyadék, tiszta víz, cukormentes limonádé vagy gyógytea formájában. A fekete teával bánjunk csínján, zöld, fehér vagy vörös teát fogyasszunk inkább.

A különböző gyógynövényekből (pl. csalán, gyermekláncfű, mezei zsurló, citromfű, stb.) készült teák vagy kivonataik is jótékony hatással bírhatnak, régóta ismert például a körömvirág gyulladáscsökkentő, a máriatövis májvédő hatása, de mindig kérjük ki orvosunk vagy gyógyszerész tanácsát, mielőtt kúraszerűen fogyasztanánk ezeket.

Együnk jót és jól: naponta együnk citrusféléket vagy egyéb gyümölcsöt, zöldséegeszseges_etel.jpggeket, salátát, fogyasszunk teljes kiőrlésű gabonákat, és napi 4-5-ször, kisebb adagokban  étkezzünk, hogy folyamatos legyen szervezetünk energiaellátása. Minimális előkészületet igényel a napi adagok elkészítése, de rendszert visz az életünkbe, és nem esünk abba a hibába, hogy: „Jajj, nincs ebédem! No sebaj, gyorsan bekapok egy sajtburit.”

Mozogjunk: heti minimum 3×30 percet, lehetőleg szabad  levegőn. A lendületes gyors séta is megfelelő, csak legyen rendszeres.

Izzadjunk: a szaunázmozgas.jpgás (akár hagyományos, akár infra) erősíti az immunrendszert, felpezsdíti a vérkeringést, a verejtékkel pedig sok méreganyag távozik, így érdemes hetente beiktatni a menetrendünkbe.

Aludjunk eleget: az egyik legfontosabb a kielégítő alvás! Minden életszakaszban más az ideális alvásmennyiség, ennek megfelelően próbáljunk meg annyit aludni, amennyire szervezetünknek szüksége van, és lefekvés előtt készüljünk rá az alvásra, ne tartsuk agyunkat készenlétben azzal, hogy a telefon vagy tablet vakító kijelzőjét bámuljuk. Ha fáradtan ébredünk, akkor vagy nem megfelelő a mennyiség vagy az alvóhelyünk (pl. túl meleg a szoba levegője, túl puha az ágy). Lehetőleg tartsuk az alvásciklusokat (általában 1,5 óra egy ciklus), tehát ennek megfelelően számoljuk ki, mikor kell ébrednünk. Ha egy mélyalvási ciklus közepén kell felkelnünk, szinte biztos, hogy fáradtnak, és kialvatlannak érezzük majd magunkat.

Ami még segíthet: csak természetesen!

Használjunk minél kevesebb vegyszert otthonunkban, hiszen ezek is bekerülhetnek szervezetünkbe (bőrön át, belélegzéssel). Helyettesítsük őket a jól bevált, régi tisztító módszerekkel: ecet, citromlé, szódabikarbóna. Ezek használatával kíméljük magunkat, környezetünket és pénztárcánkat is.

Tehát semmiképp ne akarjuk pár napos „nem iszom, nem eszem” taktikával megszabadítani szervezetünket a méreganyagoktól, inkább gondolkozzunk hosszútávon, a szervezetünk meghálálja a törődést.

forrás: hazipatika.hu